מקרא ערוך דיגיטלית

אחת התרומות של הפמיניזם לחקר המקרא היא ההתייחסות לדמויות נשים במקרא ולקריאה המעמידה אותן במרכז העלילה. כך למשל, מאמר של ד"ר שלומית ליר הקול קול רחל, הידיים ידי לאה המתייחס לדמותה המקראית של רחל ולמשמעות היריבות בינה לבין לאה.

לצד חשיבות של קריאה תוכנית מחודשת של המקרא, מתוך התייחסות לרלוונטיות שלו לדור הנוכחית בשלל היבטים, כולל כאלו מגדריים, יש חשיבות להיבט הצורני וליכולת להשתמש בטכנולוגיות חדשות על מנת להנגיש את הכתוב ולהפוך את הקריאה לרציפה וקלה יותר לעיון ולמידה.

מתוך כך, שמחנו לקלב במערכת פועלות ברשת את הספר "מקרא ערוך" – חמישה חומשי תורה שנערך על ידי אהרון אמוזג, שבערכיתו הדגים את השפעת הטכנולוגיה החדשה על חיינו, גם בכל הקשור לספר הספרים.

הספר "מקרא ערוך", נוצר במהלך לימוד המקרא באמצעות מחשב. בניגוד לספרי התנ"ך המסורתיים, המציגים את הטקסט ברצף, שורות-שורות, עם חלוקה לפרקים, ובחומשים גם לפרשות, הטקסט חולק לנושאים ולפסקאות, ובשוליו ניתנו סימנים וכותרות.

הספר ערוך ומואר באופן המשמר את רצף הכתוב; זאת, עם תוכן העניינים החשוב בפתח הספר. החדשנות שבעריכת הטקסט מקלה על תהליך העיון וההגות. זאת כאשר הטקסט מחולק לנושאים על פי העלילה, וכל סעיף מחולק לפיסקאות.

שם הנושא מופיע בראש הסעיף בצד שמאל, וכותרות הפסקאות נכתבו בשולי הטקסט בצד ימין – כדי לא לפגוע ברצף הטקסט המקראי. בשוליים השמאליים יש מספר הערות המסייעות להארת עניינים הנוגעים למבנה הפיסקה, וכן מופיעות הפניות חשובות.

מומלץ בחום!

 

 

עורך: אהרון אמוזג; הגהה: אהרון פרידמן ואבינועם שמרון; עריכה לשונית: טובה לוין. הוצאה לאור: צמרת.

הספר ניתן לרכישה באתר נטבוק כספר שלם, או כעותק דיגיטלי.

 

אודות פועלות ברשת

מיזם חממה לקידום אקטיביזם נשים ברשת ובשטח הצגת הרשומות של פועלות ברשת

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.